RE:NL
  • Home
  • PROJECTEN
    • Actuele Projecten
    • Publicaties
    • Onderzoek
    • Evenementen
    • RE:NL in de Media
    • Video's
    • ESB Interview Series
  • Blog
  • Word actief!
  • Over RE:NL
    • Missie
    • Rethinkers
  • English
  • Home
  • PROJECTEN
    • Actuele Projecten
    • Publicaties
    • Onderzoek
    • Evenementen
    • RE:NL in de Media
    • Video's
    • ESB Interview Series
  • Blog
  • Word actief!
  • Over RE:NL
    • Missie
    • Rethinkers
  • English

ESB Interview Series

Picture

Economen voor de klas: best practices

In deze blogreeks geeft ESB het woord aan Rethinking Economics. Zij delen verhalen van een divers scala aan docenten, of ze nou een drukbezocht eerstejaarsvak in neoklassieke macro-economie geven, of een interdisciplinair derdejaars vak in ontwikkelingseconomie. Want er is veel over het onderwijs gesproken en het is tijd dat er ook mét het onderwijs wordt gesproken.
Introduction Article
Concluding Article

Economen over het onderwijs: lessen uit de praktijk

In deze blogreeks geeft ESB het woord aan Rethinking Economics. Zij interviewen economen die werkzaam zijn in de praktijk om inzichtelijk te krijgen wat nodig is in economieopleidingen om economen gedegen te equiperen.
Introduction Article

Economen voor de klas: best practices

Picture

Jan Verhoeckx​

​"Het gaat erom dat studenten economische inzichten overal om zich heen herkennen”​
Read interview
Picture

Patricio Dalton​

“Wees niet bang je studenten in het diepe te gooien”​
READ INTERVIEW
Picture

Bas Jacobs​

“Je moet een overdosis aan liefde voor het economievak hebben om buiten je eigen expertise te willen treden”​
READ INTERVIEW

Picture

Alfred Kleinknecht

“Het contrast tussen de neoklassieke school en andere zienswijzen stond in mijn vak centraal”
READ INTERVIEW
Picture

Pieter Gautier

“Docenten moeten context aangeven om studenten goed te leren abstraheren”
READ INTERVIEW
Picture

Esther-Mirjam Sent

“Er zijn hele goede redenen om het pluralisme te omarmen”
READ INTERVIEW

Picture

Marc Davidson

“Economiedocenten moeten beperkingen van hun vak goed aangeven”
READ INTERVIEW
Picture

Ad Marijs

“Het mooie van het schrijven van leerboeken is het lesgeven eruit, en het mooie van lesgeven is het schrijven van leerboeken”
READ INTERVIEW

Economen over het onderwijs: lessen uit de praktijk

Picture

Hans Stegeman

“Een echte econoom word je pas in de praktijk”
Read interview
Picture

Dion Reijnders

“Om goed te functioneren als econoom heb je meer nodig dan wat de opleiding je biedt”
Read interview

Picture

Jan Donders

“Economiestudenten kunnen veel leren van aandacht voor instituties”
Read Interview
Picture

Jacqueline Schokking

“Aandacht voor abstracte theorie is goed, deze verbinden met de praktijk is beter”
Read interview

Volg ons!

Deze website is (altijd) in ontwikkeling. Als je rare dingen tegenkomt, laat het ons weten via ​ info@rethinkingeconomics.nl
Proudly powered by Weebly